Sunday, August 9, 2009

Semarak Ramadhan..Anak-anak Al Fatih dah mula...

Jumaat lepas anak anak Al Fatih dah mulakan siri Semarak Ramadhan untuk tahun 1430Hijrah. Aktiviti pertama tentunya pengenalan kepada Ramadhan dan selepas rehat anak anak mennghias tabung infaq Ramadhan. Kalau tahun tahun sebelumnya, hanya satu tabung bagi setiap kelas, tahun ni ada anjakan paradigma; satu tabung bagi setiap anak Al Fatih.

Dalam tayangan LCD 15 minit, teacher nor gunakan slide di bawah untuk menjelaskan kepada anak anak kenapa kita perlu bersedekah dan banyak lagi gambar yg menunjukkan 'penderitaan' saudara seislam kita diseluruh negara, anak anak macam tak percaya.

Mungkin anak anak tak pernah tengok kemiskinan melampau seperti yg ditunjukkan. Harap harap tayangan 15 minit itu mampu menyentuh dan menyantuni fitrah insani anak anak yg masih suci ini.

Kita di sini...

Saudara kita di sana...

Kita di sini...

Saudara kita di sana...

Alhamdulillah kami juga ingin mengucapkan tahniah kepada ibu dan ayah anak anak al-Fatih yang sentiasa memberi sokongan moral dan material dalam setiap projek kami. Lepas ni kalau ada penduduk di Seri Putra, Bukit Mahkota, Bangi Lama atau Nilai yg jumpa anak anak al-Fatih bawa tabung, raikanlah mereka...

Anak anak Al Fatih dah mula, makcik makcik dan pakcik pakcik di luar sana bila lagi ? Jom !!

No comments: