Friday, April 17, 2009

Warna-Warni Al-Fatih

Bermula January 2009, Al Fatih mengorak satu lagi langkah ke hadapan dengan membuka sebuah lagi taska di Bandar Seri Putra. Keputusan besar ini diambil sejurus sebelum aku dan allahyarham suami berlepas ke Mekah. Antara doa yang selalu ku pohonkan di hadapan kaabah ialah semuga Allah meredhai usaha-usaha dakwah keluarga al-Fatih dan memberi kekuatan kepada semua tenaga pengurusan dan pengajarnya untuk menjadi murrabi yang memberi makna kepada kehidupan anak-anak didiknya.

Alhamdulillah, 11hb January yang lepas, Pengurusan Al Fatih dapat meluangkan masa untuk mengadakan kenduri doa selamat di premis taska baru. Kenduri doa selamat ini dihadiri oleh keluarga al-Fatih, jiran-jiran dan Ibu bapa anak-anak taska

Pendidikan anak-anak adalah amanah yang amat berat dan akan dipertanggungjawabkan di akhirat kelak. Sebagai pendidik, kami menggalas peranan yang tidak kurang beratnya berbanding Ibu Bapa. Melihat wajah-wajah suci ini mana mungkin hati tidak terusik.


Minggu lepas juga kami adakan program outdoor untuk anak-anak tadika. Selepas Hari Sukan Mac lepas, anak-anak banyak menghabiskan masa dalam kelas, mengambilkira fitrah anak-anak yang suka bermain, kami bagi anak-anak ni lepas bebas bermain sambil buat treasure hunt di padang permainan.

Iqbal -ketua kumpulan 'Tiger' trying to figure out clue yg diberi di check point 3.

Kumpulan 'Camel' bertungkus lumus memadankan suku kata

Kumpulan 'Bear' masih tak pasti adakah ini check point 4 ....

Dua aksi berbeza dari 2 kumpulan berbeza di checkpoint yang sama...

Semuga warna-warna ini akan terus menyerikan hitam putih perjalanan dan menjadi penyuntik semangat untukku meneruskan kehidupan.

No comments: