Monday, November 3, 2008

Al-Fatih Kids Berhari Raya...

Mengekalkan tradisi yang telah dimulakan sejak tahun pertama penubuhannya, Syawal 1429H kali ini sekali lagi anak-anak al-Fatih akan berziarah raya ke rumah kawan-kawan mereka. Seawal 8 pagi 18 hb Syawal yg lepas, anak-anak telah berkumpul dengan 'Baju Raya' mereka. SubhanAllah, comel-comel dan segak betul masing-masing bila mengenakan baju melayu dan baju kurung siap dengan hijab.

Alhamdulillah, walaupun Bandar Seri Putra dilanda krisis air selama beberapa hari, kami sangat menghargai kesudian Ibu Bapa yang sanggup menerima kehadiran kami. Ziarah Raya kami kali ini meliputi area Putra Tropika, Putra' 96 dan De Sentral.

Irdina Syuhada Muazmir - PUTRA TROPIKA

Adlina Ezrin - PUTRA TROPIKA

Asma Nabihah/Asma Najibah - PUTRA TROPIKA

Ishraf Izad - PUTRA TROPIKA
Di setiap rumah yang kami singgahi, selain menikmati juadah yang disediakan tuan rumah, anak-anak akan bertakbir memuji kebesaran Illahi. Tahun ni kami berjalan agak jauh dan dapat ziarah ke 8 buah rumah. Itupun anak-anak al-Fatih masih cergas berlari-lari, cuma teacher-teacher yang dah keletihan dan kekenyangan. Maklumlah setiap rumah menyediakan juadah yang sedap-sedap.

Aiman dan Hisham Jeferi - PUTRA'96

Nureen Nabila - De Sentral

Syahmi, Sufi dan Sofiya -De Sentral

Khairunnuha -De Sentral

Ziarah kami berakhir sekitar jam 12:30 tengahari. Ibu bapa dah dimaklumkan jadual perjalanan dan destinasi terakhir untuk menjemput anak masing-masing. Alhamdulillah sebaik sahaja parents selesai menjemput anak al-Fatih terakhir, hujan turun dengan lebatnya. So teacher-teacher pun sambunglah acara yang tertunda tadi. Maklumlah ummi Nuha dah bersusah payah menyiapkan lontong, kek coklat, fruit tart dan berbagai juadah yang sukar dilepaskan...tadi sibuk melayan anak-anak sekarang giliran teacher-teacher pulak beraya..

Terima kasih kepada Ibu bapa yang telah menerima kehadiran kami, muga-muga tradisi ziarah raya ini akan dapat dikekalkan hingga tahun-tahun berikutnya. Yang pasti anak-anak al-Fatih enjoy dan menunggu-nunggu acara ini setiap tahun. Mungkin tahun berikutnya boleh dilibatkan sekali ibu bapa, sebab kami tengok Parents pun begitu teruja dengan program ziarah Raya kami ni.

No comments: