Sunday, November 2, 2008

Family Day 1429H; As-Sulaiman vs Al-Hashimy...the saga begins...

Sambil para tetamu bermesra dan melayan tekak dengan pelbagai hidangan yang tersedia, tuan rumah pun mengumumkan bahawa acara nyanyi suka-suka akan dimulakan. Yang lebih menghangatkan suasana apabila diumumkan bahawa kedua-dua keluarga belah A.Saat (Kulai) dan Kak Nor (Semerah) di minta menghantar wakil. Apalagi masing-masing pun menggelabah mencari bakat-bakat yang terpendam dan terendam..

Tapi sikap sporting masing-masing memang cukup terserlah malam tu, semua nampak begitu teruja dan dan bersatu hati untuk memenangkan team masing-masing. Akhirnya 4 wakil dari Kulai dan 4 wakil dari Semerah telah mendaftar untuk 'menyumbang'kan lagu..

Mulanya tuan rumah umumkan juara dan pemenang akan dipilih dan ditentukan berdasarkan undi sms. Tapi bila dibahaskan semula, maka keputusan diambil bahwa undian melalui kertas akan digunakan. Mujurlah acara ni cuma suka-suka untuk hiburan sahaja, baik peserta yang menyanyi atau penonton tak kisah pun tentang 'pitching lari' ...semunya teruja nak mengundi dan memangkan calon pilihan masing-masing.

Setiap keluarga memang dah diberitahu supaya bawa hadiah. Bila keputusan diumumkan, seronoklah masing-masing memilih sendiri hadiah yang digemari, hai macam pergi supermarket pulak korang ya, boleh pilih mana yang suka. Nampak tu kak Nor gelak bukan main besar sebab dapat pilih beg cantik...hmmm hadiah dari siapalah tu ya!

Pemenang-pemenang hadiah SAGUHATI sedang berseronok menerima hadiah masing-masing...

Adat pertandingan ada yang menang ada yang kalah, so jom kita tengok siapa yang menang....

Naib Juara dan tempat ketiga disapu bersih team Semerah - Kamil dan Dila.

Tapi JUARA ..mestilah orang Kulai....kihkihkih..abang Rahim begitu teruja dengan kemenangannya..tak rugi berlatih seminggu!!

Tahniah kepada yang berjaya, walaupun katanya team Semerah tak 'puas hati' malam tu tapi tak apa, tahun depan kita turun lagi...kali ni kita pakai Juri profesional pulak.

Yang penting malam ni kita bersama-sama untuk mengukuhkan silaturrahim yang telah terjalin sekian lama. Kulai atau Semerah hanya jarak fizikal yang memisahkan tapi dihati kita akan sentiasa dekat selalu. Semuga pertautan yang dijalin melalui sunnah Rasulullah antara keluarga As-Sulaiman dan Al-Hashimy ini akan diberkati dunia dan akhirat.

Mungkinkah selepas ini akan menyusul pula hari pertemuan keluarga As-Sulaiman~As Salehy, As-Sulaiman~Al-yahya...etc,etc..tak mustahil, kita usaha dan doa insya-Allah.

1 comment: