Friday, November 14, 2008

Monolog...

Kesibukan yang tidak bertepi akhir-akhir ini membuat diri menginsafi betapa singkatnya kehidupan yang dipinjamkan. Begitu banyak amanah yang perlu digalas, begitu terhad pula kudrat yang ada. Tamsil kehidupan ini tidak lebih dari melihat dari sebalik sebiji gelas. Hanya bekalan iman dan taqwa (iT) yang akan memandu adakah kita melihat kehidupan dari perspektif gelas kosong mahupun berisi.

Memandu pulang selepas hantar hubby ke LCCT, aku menginsafi begitu luas nikmat Allah yang perlu disyukuri..menggamit jiwa ini untuk berhenti sebentar di tepi jalan dan bertasbih memuji keindahan kejadianMu yang begitu sempurna.

Ya Allah, pandulah jiwa kami...terimalah aku dan suamiku sebagai tetamuMu yang istimewa. Jadikanlah permusafiran ini rehlah Rabbaniah yang akan mengubah sempadan iman kami...

1 comment:

Ir AF Kassim said...

Salam...
What a fantastic moment of life during sunrise..The colours indicate that they could not be created by man ... Subhanallah.. How great the Creator of the earth ... (Yusof Islam).
There are so much things to be done especially those who are above 50s...like me. I have nothing to look for in life except seeing sincerity and truth prevail, at whatever cost. To repent on any wrongdoings done towards Allah and His servants... asking for His forgiveness before the eyes are closed ...
Allahu a'lam...