Thursday, November 20, 2008

Kenduri Doa Selamat

Alhamdulillah, kenduri doa selamat yang dirancang pada saat-saat akhir berjalan lancar. Terima kasih yang tidak terhingga kepada saudara mara, jiran tetangga, warga al-Fatih/SAFF dan semua tetamu yang sudi hadir dan mendoakan pemergian kami nanti.

Sekalung penghargaan buat mereka yang membantu melancarkan perjalanan majlis. Pada Kak Akilah yang datang membawa dua periuk besar bubur durian dan Kak Izar for her marvellous puding roti - terima kasih. Pada keluarga Abang Saleh, Lynn, Ujang dan Dek Pah yang bertungkus lumus di dapur dan kemudian membantu mengemas rumah- muga Allah jua yang membalas budi kalian semua.


“AKU menyahut panggilanMu wahai Tuhanku! Aku menyahut panggilanMu! Tiada sekutu bagiMu, aku menyahut panggilanMu! Sesungguhnya kepujian dan kenikmatan itu bagiMu, juga kerajaan tiada sekutu bagiMu! Aku menyahut panggilanMu dengan haji yang benar-benar penuh dengan ibadat dan perhambaan!”

4 comments:

jay said...

Nor, rasanya terlalu lama awak tiada. Setiap kali melihat jemaah menunaikan ibadah ke lima sepanjang Aidil Adha lalu,ati terasa terlalu mengingati awak. Moga kembali dengan haji yang mabrur. Insya ALLAH. Moga sihat dan selamat adanya.

jay said...

nor, ALLAH tahu awak tabah. DIA menguji awak kerana ketabahan awak. Menangis lah jika itu mampu melerai duka di hati tapi jangan keciwa. hari depan mesti awak tempuh. kawan-kawan selalu ada disisi awak.

ALFATIHAH buat aruah.

Siti Hamisah Manan said...

Kak Nor, i cry 4 you to my dear sister... Allah love him very much.. semoga Allah anugerah ketabahan dan kekuatan

Umi Kalthum Ngah said...

My Dearest Sister,

My sincere condolences to you...

Your husband was a very kind man. Back in 1981, he and your Kak Isma took the trouble to rent a car and he drove my family (my hubby, my 9 month baby Nusaybah and myself) all the way from Sheffield to London... We were going back to Malaysia for good..

My hubby (Ir. Haji Mohamad Sofian Ahmad) was so shocked when he heard the news because, he just met Almarhum at the airport, about a few months ago...

Please be strong dear... May Allah grant him Jannah..Amin.

My salams too to Isma, if you see her..

Al Fatehah...