Friday, May 8, 2009

Dahaga Cinta...


Ketika aku masih anak-anak
Tanganku buka mengharapkan pelukanmu
Lalu kau berikan beruang mainan sebagai ganti

Ketika aku mengharapkan sepenuh perhatianmu bersama senduku
Kau berikan pelbagai mainan untuk menghiburku

Hanya TV, Video dan Kartun
Menggantikan kehadiranmu sebagai penghibur, teman dan keluarga

Kita bersama
Hanya di dalam kereta
Ketika pergi dan balik dari rumah asuhan
Ada ketikanya, kau dan aku
Terlalu penat atau pun mengantuk
Lalu kita pun membisu dalam kedinginan sunyi

Kini aku telah dewasa, kau pula lanjut usia
ketika kau, ku bawa berkereta
Kesepian yang menyeksakan itu berulang semula

Ku tanya apa mahumu
Ku tanya ke mana ingin kau tuju
Dan doktor mana yang menjadi pilihanmu

Namun, aku masih bercanda bersama pelbagai mainanku
Kereta, telefon bimbit, golf,shopping
PADA KETIKA , KAU MEMERLUKAN KEHADIRANKU

No comments: