Monday, May 25, 2009

Kembara Rabbani Abang Salleh dan keluarga

Jam 9:20 mlm tadi Abang Salleh, isterinya Kak Midah, anak-anak; Farah Shahida, Nurul Nazirah dan Haikal Helmi serta ibu mertua dan kakak ipar berlepas dari KLIA dengan penerbangan Etihad Airways ke Abu Dhabi. Penerbangan mereka akan transit sejam di Abu Dhabi sebelum meneruskan perjalanan ke Jeddah dan seterusnya menaiki bas dari Jeddah ke Madinah.

Permusafiran mereka kali ini insya-Allah untuk mengerjakan Ibadah Umrah. Bagi diriku, menyaksikan suasana kaum keluarga mengucapkan salam perpisahan kepada Jemaah Umrah membangkitkan nostalgia yang cukup membuat dada terasa sebak. Hanya 4 bulan yang lalu aku berada di tempat yang sama dalam suasana yang hampir serupa, cuma bezanya aku ditemani oleh suami yang juga teman sejatiku dan kini aku bersendirian meneruskan perjalanan yang entah di mana noktahnya.

Semuga kembara rabbani abang Salleh dan keluarganya mendapat keberkatan dari Allah s.w.t. Dalam doa yang kau panjatkan didepan kaabah atau di Raudhah nanti jangan lupa doakan adikmu ini diberi kekuatan iman untuk menyusuri setiap detik kehidupan.

No comments: