Saturday, July 18, 2009

Ekstival KUIS - Tahniah Teacher Nadia

Hari ini meluangkan masa ke Ekstival (Ekspo dan Festival) KUIS 12. Kehadiran kami selain untuk meninjau-ninjau ekspo yang diadakan adalah bertujuan untuk meraikan Teacher Nadia . yang grad hari ini.

Satu perkara yang paling ketara dalam mana-mana pesta graduasi masa kini ialah trend memberi hadiah bunga atau patung-patung berbagai jenis kepada graduan, trend ini begitu berleluasa sehingga rasa 'janggal' pulak kalau melihat graduan yang berlegar -legar tanpa membawa jambangan bunga atau hadiah.

Bila kami 'survey' di kedai kedai cenderamata yang menguasai majoriti gerai-gerai di Ekstival tu harganya boleh tahan juga, rata rata harganya antara RM 35 - 100++. Patung kecil yang kami belikan teacher Nadia tupun cost us RM15.. tulah yang paling murah, sorry ye Nad tu je mampu kami beli, lagipun rasanya baik kami hadiahkan Nad benda lain yang lebih berfaedah.

And to our surprise, kami terjumpa dengan pasangan usahawan muda (x-teacher Al-Fatih ~Mariani dan suaminya Hisham) yang buka booth produk HPA. Seronok melihat pasangan muda menceburkan diri dalam perniagaan produk muslim, terutamanya ketika dunia Islam amat memerlukan alternatif kepada produk-produk yang selama ini telah menguasai dunia. Jom kita beralih kepada produk muslim, jangan sampai sesen pun duit anda mengalir kepada Zionis terkutuk itu...Boycott Product Israel! Boycott Product Zionis!

No comments: