Monday, August 11, 2008

Guess Who's in Town..

Bila orang kata kehidupan ini macam pentas sandiwara, memang banyak benarnya. Patutlah dulu ada lagu yang poular oleh kumpulan Kenny, Remy dan Martin tajuknya "Suratan atau Kebetulan". Last saturday dalam sibuk-sibuk melayan anak sedara dan cucu-cucu kat rumah, dapat sms dari salah sorang ahli geng berlima yg kutulis dlm citer soto.."Aku kat midvalley, ada masa datang tgk booth kat ting.3"

Abie ada kat midvalley ? apahal pulak Abie buka booth kat midvalley ? banyaknya soalan tapi sebab tengah sibuk menyiapkan hidangan utk tetamu control dulu. Maghrib ada free sikit call Abie, laa rupanya kilang tempat Abie kerja participate Pameran "Tribute to Women" di MEVC. So okaylah esok tetamu ku akan pulang awal, lepas dapat green light dari hubby terus btahu Abie, okay Bie...tunggu kat MidValley aku datang...!!

Booth Abie mempamer dan menjual terus dari kilang produk-produk dari Medical-Latex, Senai Johor. Being subsidiary to Beiersdorf, dulu-dulu masa aku masih kat Johor, kalau nasib baik dapatlah free nivea items...tapi kali ni most of the items displayed and promoted adalah ESP (Enjoyable Safe Pleasure). Segan nak citer so sape minat gilah surf sini ...

Lama jugak aku lepak kat booth Abie, tu tak masuk masa sembang-sembang sambil lunch kat Food Court Mid Valley. Both of us makan Yong Tau Foo je...sempat lagi tu terkenang zaman-zaman makan Yong Tau Foo kat Kobena naik bas atau makan kat Angsana...aku rasa kan Bie dgn harga yg aku bayar semalam kalau kita makan 12 tahun dulu kat Kobena tu boleh belanja satu PC Department...

Lepas lunch aku menjenguk kejap kat Pameran Royal and Arts kat dewan sebelah. I guess not being royal, tak berapalah aku dapat menikmati seni yang ekslusif tu...so just browse through jelah.


Overall, pameran tu sepatutnya wadah yang paling efektif untuk wanita, tapi entah di mana silap penganjurannya, dahlah tempat tu sunyi dan tak ramai yang menjenguk. Kesian peserta-peserta yg ambil bahgian boring je tunggu pengunjung. tu belum lagi cerita sales return yang agaknya menyedihkan kot. Maybe promosi kurang dan tak berkesan ..buktinya kalau Abie tak hantar sms tu aku pun tak tahu...

Anyway for me dapat jumpa Abie pun dah rahmat besar dari Allah, rindunya aku kat kengkawan. Thanks Bie, carik aku...thanks for sharing all the stories. yakinlah...Allah tidak akan menguji hambanya melainkan sesuai dengan kesanggupannya. Salam untuk Nda, Nita dan Khairun, and Bie aku nak share suntikan motivasi ni khas untuk kau:

kita pohon kekuatan,
Allah beri kesulitan untuk jadikan kita kuat
Kita pohon keteguhan hati
Allah beri masalah untuk diatasi
Kita pohon keyakinan
Allah beri ujian untuk memantapkan iman dan jiwa
Kita pohon cinta
Allah berikan insan yang tulus untuk didampingi
Kadangkala kita tidak dapat apa yang kita kita ingini
Namun kita sentiasa dapat apa yang kita PERLUKAN.

1 comment:

jay said...

nie memang wat saya jelous abis. dalam dua tiga ari kebelakangan ni memang asik teringatkan abi. nak call, tau ajer la abi kan. meeting manjang. tu yg teringat b'day dia bulan lapan tp lupa date la pulak.
syukurlah nor, abi masih ingat kengkawan.