Wednesday, August 27, 2008

Jejak IHTIFAL...pencarian bermula

Bila menjelang september, maka bermulalah jejak IHTIFAL..di Al-Fatih demam persiapan dah mula terasa. Teacher-teacher dah mula menyinsing lengan dan anak-anak al-Fatih pun sekarang ni dah mula berseronok sebab masa nilah mereka boleh menunjukkan bakat yang terpendam.

Satu lagi cabaran besar akan bermula, tugas kami ni jauh lebih mencabar dari slot realiti tv, sebab apa yang berlaku masa Ihtifal tak akan boleh diedit atau di re-shoot. hari ini pencarian untuk lokasi dewan pun bermula. Last year kami sewa Dewan Anwar Mahmud di UKM dan apabila kami dimaklumkan di Akademi percukaian LHDN ada dewan baru yang canggih, so ke sanalah kami petang tadi dengan harapan yang menggunung tinggi.

Bila berjumpa dengan pegawai bertugas, alangkah keciwanya kerana tarikh yang nak di'book' tak free..nak pi jengah pun tak boleh sebab ada kursus sedang berlansung. Apakan daya, jika Allah tidak menghendakki, maka tak terjadilah ia.

Tidak beputus asa kami terjah pula ke NIOSH. Aku bagi thumbs up pada staff kaunter front desk di Unit Hostel Niosh tu, bagus betul layanan yang diberikan, very customer friendly. Kami di bawa melawat ke Dewan Auditorium yang diberi nama Theaterette. Dengan kapasiti 200 orang dan sewa RM500/day, Theaterette tu memang cukup canggih. Tarikh yang kami nak pun free tapi..bila di teliti pentas tu tidak cukup luas untuk program yang melibatkan 70 orang kanak-kanak 4-6 tahun. Dan sayangnya tak ada curtain. Btw bagi yang belum tahu, selain dewan, NIOSH juga offer Facilities and services lain - penginapan, bus, training rooms, gymnasium and sauna..

So kenalah KIV dulu dewan yang kami dah berkenan tu...looks like pencarian tidak terhenti di sini, nampaknya esok teman kena recee tempat lain pulak.....

No comments: