Tuesday, August 26, 2008

Usahawanita Helina di Puri Pujangga...

Hari ni aku diizinkan Allah untuk menjadi 'chauffeur' kepada sahabat yang bermusafir dari Kulai, Johor.

Helina, bekas teman seusrah masa di Johor, datang untuk menduduki peperiksaan pengajian jarak jauh di kampus UKM. Alhamdulillah, lepas kilang tempat kami cari makan ditutup maka bertebaranlah kami di muka bumi Allah yang maha luas ini demi sebuah kelansungan kehidupan. Helina dan seorang lagi sahabat ex-Hitachi, Azizah berkongsi membuka Tadika dan Taska di Bandar Putra, Kulai, Johor. Kini rangkaian Tadika Darul Ilmu(TDI) milik mereka dah berkembang dan mempunyai pelajar lebih 500 orang. TDI juga mempunyai cawangan di Mutira Rini.

Helina sampai di RnR Nilai lebih kurang jam 11:30 pagi, lepas ambil Helina di Nilai, kami lunch ikan bakar di UNIKEB. Lepas lunch aku bawa Helina ke stesyen komuter UKM dan Hentian Kajang supaya lepas ni mudah Helina nak commute from Bangi-Johor.

Helina dah book penginapan di Puri Pujangga sebab dekat dengan dewan peperiksaan. Walaupun aku pernah ke Puri Pujangga untuk tengok dewan last year tapi tak sure pulak ada kemudahan penginapan disediakan. Not bad jugak bilik nya. For rate of RM 100-120, kira okay sangat bilik tu. Buffet everyday ada, RM 15/per person. Banyak juga pilihan menu yang disediakan. Lepas check in, apalagi kami bersembang punya lah panjang di bilik sampai pukul 3++. Puas betul rasanya dapat jumpa Helina lepas sekian lama.

Akhirnya aku meminta diri untuk beredar, rasanya Helina perlukan rehat yang secukupnya untuk peperiksaan esok. Lagipun Helina baru sembuh selepas surgery untuk membuang batu di hempedu. Hmm...another iron lady in the making, sakit-sakit pun gagah datang 300km++ untuk menambah ilmu.

So, good luck Helina, I'm so proud of enti...dari seorang suri rumah yang selalu tak confident masa Usrah dulu, you have come this far ...tahniah, lepas ni ana kena panggil enti 'sifu' pulak...semuga kita istiqamah di jalan ini.

1 comment:

jay said...

Hmm memang salute la kat Helina ni. Igtkan bila dah ada TDI tu, dia x terfikir nak sambung study tp nampaknya dia tambah ilmu. Moga dia berjaya.