Monday, July 14, 2008

Selamat Menerima Menantu..

Sewaktu berlansungnya kenduri perkahwinan tentunya orang yang paling gembira campur berdebar-debar ialah mak dan bapa pengantin. Persiapan diatur berbulan sebelum majlis bermula dan berlarutan sehinggalah majlis selesai dan pengantin dah pergi berbulan madu meninggalkan periuk belanga dan pinggan mangkuk yang perlu dikemas.

Kenduri walimah kali ni adalah kali ketiga abang sulungku (Abang Sanip) dan isteri (Kak Nem) menerima menantu perempuan. Kali ini keluarga Abang Sanip memilih tema ''pink' dan 'green'. Senang nak cari tuan rumah, dari jauh dah nampak baju yang menyerlah warnanya. Dengarnya sampai ke malam terakhir masih ada yang bersengkang mata menjahit manik pada baju...anyway, maksu bagi Ayu markah tertinggi untuk baju paling cantik hari tu...:-)


Tentunya saat artikel ini ditulis, ada yang sedang mengurut kaki keletihan sebab teruk rewang hari tu, maklumlah sekarang ni semangat gotong royong sewaktu kenduri kendara dah tak berapa diamalkan. So ahli keluarga memang kena kerja lebih. Takpelah esok giliran korang, bolehlah 'dera' abang Ajun dengan Kak Eja pulak. Terima kasih untuk tuan rumah, Abang Sanip, Kak Nem, Along dan Kak Ton, Arai, Uda, Alis, Ayu, Ika dan Nurul. Thanks untuk home made telur pindang yang sedap tu, sampai hari ni masih ada lagi dalam peti ais, simpan stok...susah nak cari sekarang ni.

No comments: