Wednesday, September 3, 2008

IFTAR Ramadhan...2

Setiap tahun seboleh mungkin Al-Fatih Management akan cuba meraikan staff dengan IFTAR bersama. Tahun ni kami buat awal. Alhamdulillah IFTAR kali ni semua staff hadir bersama keluarga. (kecuali Teacher Nurul yang cuti bersalin). Selari dengan saranan dalam banner KURANGKAN JUADAH, LEBIHKAN SEDEKAH...menu kali ini sederhana sahaja. Selain main dish yg disediakan oleh Chef Kak Ina - Nasi , Ikan bakar cicah kuah asam, ayam masak merah dan sayur ada juga appetizers sumbangan staff Al-Fatih - kurma, kuey tiow goreng kerang, kuih karipap, puding karamel dan agar-agar santan.

Seawal pukul 6:45 semua staff dan keluarga dah mula berkumpul, yang bapak-bapak mengambil peluang untuk bertaaruf dan bertukar-tukar kad. Yang Ibu-ibu tentunya mengambil tempat di dalam untuk menyiapkan juadah. Selepas berbuka puasa dengan juadah ringan, kami solat maghrib berjamaah dan diikuti dengan acara makan nasi. Lepas makan masing-masing pun bersurai untuk berkejar mengerjakan solat tarawih.

Setinggi kesyukuran kepada Allah yang memberi ruang untuk berukhuwwah, penghargaan dan terima kasih kepada semua staff dan keluarga yang hadir, muga-muga Ramadhan Mubarak memberikan suntikan untuk kita lebih motivated dan committed mendidik anak-anak.

No comments: