Sunday, September 14, 2008

IFTAR Ramadhan...5

Maha Suci Allah, besar sungguh rahmatMu Ya Allah, ketika engkau tahu aku sedang bersedih, Kau kirimkan saudaraku untuk menggembirakan ku. Rumah 3/5 hari ini dikunjungi tetamu dari Bandar Puteri, Puchong.

Dapur yang dah lama sepi hari ini menjadi meriah dengan juadah yang disediakan untuk memuliakan tetamu yang datang. Maklumlah tetamu Ramadhan. Lagipun yang datang ni bukan calang-calang tetamu. Lynn dan Ujang ~ tukang masak yang biasa menyediakan makanan untuk pengunjung restoran. So sambil masak memang tak lepas peluang minta tips dari chef sekali.

Resepi berbuka hari ni Seafood Platter style ~ Buttered Prawn with egg floss, Rendang Kerang dan kangkung goreng ikan masin. Untuk pembuka bicara ~ Cempedak Tg Malim Goreng bingkisan dari my dearest sis in law (kak Izar). Dah dua hari simpan cempedak kat rumah, saja nak ambil aromanya yang menghiris rasa. Lynn beritahu dia memang tengah cari cempedak so bila masuk rumah maksu bau cempedak, memang dia happy sesangat. Rezeki Ramadhan ni memang penuh dengan hikmah yang tersembunyi.

As usual penutup acara hari ni solat tarawih di surau As-Syakirin. Malam ni hujan lebat so suasana dalam surau sangat nyaman dan syahdu, Macam terbau-bau wangi Lailatul Qadar...

No comments: