Sunday, September 21, 2008

Warga 3/5 beramal lagi....

Hari ini giliran warga 3/5 untuk siapkan juadah berbuka dan moreh untuk surau as-syakirin. Seperti yang disyurakan sebelum ini menu kali ni ialah nasi tomato, ayam masak merah dan acar jelatah. Alhamdulillah kali ni warga kerja yang membantu lebih ramai sebab weekend. 14 ekor ayam dan 14 kilogram beras telah dikorbankan untuk diagih-agihkan sebagai hidangan berbuka. Warga 3/5 memang bertuah sebab dikurniakan ramai chef chef berbakat yang air tangan mereka memang susah nak pertikaikan.

Untuk mempercepatkan proses masak memasak, Chef Nor (koordinator 3/5) pagi pagi dah agih-agihkan ayam untuk dibersihkan. Tugas kami cuma menyiapkan menu ayam masak merah dan acar. Nasi tomato gam, kak Raja dengan murah hatinya telah menawarkan diri untuk siapkan. Kami panggil nasi tomato gam sebab version nasi tomato kak Raja siap ada ayam dalam nasi ...memang marvellous, tengok rupa dan hidu bau pun dah cukup menggoncang rasa...

Kurang lebih jam 6:45 ptg, urusan packaging siap dan ready for shipment. Alhamdulillah, hari ni warga 3/5 sehati sejiwa, semua rumah menu sama. Muga-muga usaha semua warga 3/5 ini diterima Allah sebagai amal solih. Credit to all yang telah bertungkus lumus : Chef Norizah, Chef Kak Yati, Yam, Sha, Nora, Yati (PT Ceria) , Kak Raja dan Jehan.

No comments: