Friday, September 26, 2008

Kad Raya DIY...

Entry kali ni terlambat sikit, bulan posa ni jadual padat dan mencabar pengurusan masa. 19 september lepas anak-anak Al-Fatih berkreativiti, mereka menyediakan kad Raya untuk ayahanda dan bunda. Anak-anak Al-Fatih memang hebat bab-bab yang melibatkan seni kreativiti. Anak-anak ni fitrah mereka kena selalu ingatkan tentang mentaati ibu bapa. Muga-muga sehingga akhir hayat mereka, anak-anak akan menjadi anak solih yang menggembirakan ayah bunda.

Mak dan ayah tentu tersenyum gembira apabila membaca kad Raya sentuhan anak-anak. Walaupun tulisan mereka tidak secantik yang dijual di kedai tapi apa yang tertulis dalam kad ini lahir dari jiwa anak-anak yang masih suci. Masing-masing begitu bangga menunjukkan kad yang telah siap.

Bila demam Raya dah mula terasa, teacher-teacher pun mulalah rasa glamour sebab masa nilah kita dapat banyak kad raya. Antara banyak-banyak kad yang teacher Nor terima, kad raya dari Adlina cukup mencuit hati. Kad yang dihiasi duit raya ni tertulis serangkap pantun yang cukup menggamit nostalgia zaman kanak-kanak ku. Pecah Kaca Pecah Gelas, Sudah Baca Harap Balas. Dulu-dulu memang tak sah kalau hantar kad raya kat kawan-kawan atau cikgu yang kita admire tak tulis pantun dua kerat ni. Sekarang kita pulak yang dapat dari anak-anak didik.

No comments: